2009. november 26., csütörtök

Forró csoki

Borús, hűvös öszi napokon jól esik az embernek egy kis melegség. Ilyenkor készítek valami finom teát vagy Forró csokit.
Imádom a csokoládét. Olyan vagyok mint Gombóc Artúr: szeretem a kicsit, a nagyot, a kereket, a szögletest. De leginkább is a magas kakaótartalmú keserű csokit. Így a forró csokit is ezzel készítem.

Hozzávalók 2 csésze selymes forró csokihoz:

-2.5 dl tej
-1.5 dl+0.5 dl tejszín
-1 fél rúd vanília
-1 rúd fahéj
-6-7 dkg magas kakaó tartalmú csokoládé ( én a Cote d'Or 70 %-os csokiját használom, bár egyszer megkóstolnám Amadei csokival is)
-kevés őrölt fahéj a díszítéshez
-Ízlés szerinti mennyiségű nád kristálycukor

Elkészítése:

A tejet és a tejszínt egy arra alkalmas edénybe öntöm, majd felforrósítom. Belerakom a fahéjat és a vaníliarudat és fedő alatt állni hagyom 15 percig.
Közbe a csokit összetöröm és vízgőz felett megolvasztom.Óvatosan hozzáöntöm a tejet. Addig keverem amíg selymes, egynemű nem lesz. Cukorral és felvert tejszínnel ízesítem , őrölt fahéjjal díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése