2010. március 9., kedd

Három borsos zellerkrémleves egy kis misztikummal


Ezt a levest még valamikor februárban készítettem,de a publikálása elmaradt, ahogy több dolognak is, ami ekkor készült.
Most itt az idő, és az is lehet, hogy a napokban újra elkészítem. Igazi, finom krémleves és a nem mindennapi összetevőtől kicsit különleges.

Hozzávalók:
- 1 közepes fej ( kb. 40 dkg-s ) zeller
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 3-4 dkg vaj
- 1 liter húsleves alaplé
- őrölt fekete és fehérbors
- 1 ek. rózsabors
-2 dl tejszín
- fahéj

Elkészítése:

A zellert meghámozom, megmosom majd kockákra vágom. Egy edényben megolvasztom a vajat és az apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztom rajta. Felöntöm a húslevessel és hozzáadom a zellert. 20-25 percig alacsony lángon főzöm, majd egy botmixer segítségével egyneműsítem. Ízesítem a 3 féle borssal, majd a tejszínnel teszem krémessé. Ekkor kerül bele egy kevéske fahéj. Csak annyi, hogy pikánssá tegye, de ne legyen domináns íze. Hogy ez mennyi? Magam se tudom...talán 1 késhegyi...vagy picivel több.

7 megjegyzés:

  1. Timcsi ez baromira jól hangzik! A rózsaborsból tényleg ennyi kell bele? én még magában nem használtam, csak keverékben, nem tudom, mennyire csípős az íze magában.

    VálaszTörlés
  2. Én is csak tavaly kezdtem el használni,de szerelem volt első kóstolásra. :)
    Én Á la carte rózsaborsos lazacát készítettem el...Amikor láttam, hogy egészben írja a recept, megkérdeztem, nem kellene legalább mozsárban egy kicsit aprítani...Azt válaszolta, kóstolj meg egy szemet. Én is ezt tanácsolom neked;) Egyébként nem erős, egész más íze van mint a fekete vagy fehérborsnak.
    És igen, ennyi kell bele:) De ha soknak találod, csökkentsd a mennyiséget.

    VálaszTörlés
  3. Na neeem, csökkenteni nem szoktam, ha azt mondod, hogy ennyi, akkor ennyi:)

    VálaszTörlés
  4. Majd számolj be, hogy ízlett:)

    VálaszTörlés
  5. Megnéztelek, elolvastalak a Délmagyarban! Jó kis cikk lett!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Köszi:D Egyébként vicces, mert én másik receptet küldtem el nekik...de úgy látszik nagyon megtetszett nekik a nyúlragum.:D Csak azt sajnálom, hogy ezt elég nehéz elkészíteni itt a Dél-alföldön...legalábbis én eddig galangát és thai citromfüvet csak Pesten kaptam. De javíts ki, ha tévednék és Szegeden is kapható:)

    VálaszTörlés
  7. Tényleg jól nézett ki a nyúlragud, amúgy is imásom a nyuszihúst!
    Hm... szerintem az egyik "natúrboltban" mintha láttam volna thai citromfüvet (ott ahol a szecsuáni borsot is), de annyira nem foglalkoztam ezzel, mert renget hoztam haza Thaiföldről...

    VálaszTörlés