2010. március 5., péntek

Thai jellegű nyúlragu fafülgombával és pirított tésztával


Igen! Vállalom, szeretem a nyúlhúst. 3. 5 évvel ezelőttig azonban alig ettem. Azóta rendszeresen eszek fokhagymás nyúlsültet szeretett anyósoméknál, és rendszeres kapunk combot és gerincet. Igyekszem változatosan elkészíteni.
Köszönhetően egy újabb színházi hétvégének és egy újabb látogatásnak az Ázsiában volt friss thai citromfüvem és galangám. Nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy valahogy keleti ízvilágba helyezzem el a nyulat.
Kerestem,de nem találtam semmilyen receptet....talán Ázsiában nem esznek nyulat?? Így a magam fejem után mentem. Így született meg ez a kicsit édeskés- citromos nyúlragu, amit jóízűen fogyasztottunk el.

Hozzávalók:
- 2 thai citromfű
- 1 db kb. 3 cm-es galanga
- 3+ 1 ek. szójaszósz
- 2 ek. halszósz
- 1 ek. barnacukor
- 1 közepes fej lilahagyma ( vöröshagyma is jó lehet,de nálam most csak egy szem lilahagyma árválkodott a kamrában )
- 4-5 gerezd fokhagyma
- kb. 80 dkg nyúlhús
- 2 ek. olívaolaj
- 4 dl kókusztej
- víz
- kínai istant tészta
- 1 doboz szárított fafülgomba

Elkészítése:
Az apróra vágott lilahagymát olívaolajon megfonnyasztottam,majd a megmosott és szárazra törölt nyúl darabokat mindkét oldalán hirtelen sütöttem. Kivettem, majd borssal megszórtam és szójaszósszal meglocsoltam. Visszatettem a serpenyőbe. Ekkor adtam hozzá az aprított fokhagymát és a karikára vágott galangát és a húsklopfolóval kissé szétlapított citromfüvet is(így jobban felszabadulnak az ízek ). Természetesen ekkor kerül bele a halszósz és a barnacukor is.
Felengedem annyi vízzel, hogy kb. a hús feléig érjen majd fedő alatt, lassú tűzön főzöm.
Közben a szárított fafülgombát egy tálban beáztatom. (kb. 1 óráig )
A főzés utolsó 15 percében adom hozzá a kókusztejet és a falfülgombát. Ehhez előbb kiveszem a húsdarabokat. A kókusztejet elkeverem a szaftban, majd a gombát adom hozzá , végül a nyulat is visszarakom a serpenyőbe.
Eközben a tésztát is elkészítem. Forró vízben 2-3 percig főzöm majd leszűröm. Közben egy serpenyőben egy kevés olajat forrósítok. Hozzáadom a tésztát és 1 evőkanál olívaolajat. 2-3 percig pirítom.
A tésztára halmozva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése