2010. március 13., szombat

Húsos cannelloni sajtos besamel mártással


Már egy ideje a kamrapolcon várta sorsát egy doboz cannelloni tészta. Hirtelen ötlettől vezérelve vettem meg, keresgéltem a tuti receptet. Végül kettő kombinálásából született meg a mai ebédünk.
Ízbolygó húsos-spenótos cannellonija nagyon finomnak tűnt, de nem volt itthon cukkini, így valami mást kellett keresnem, amivel beboríthatom a hússal töltött tésztát. Így született meg a besamel mártás ötlete.

Hozzávalók:

A húsos tésztához:
- 1/2 doboz Cannelloni tészta
- 35 dkg darált hús
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 15 dkg mirelit spenót
- 5 dkg vaj
- 3 dl sűrű (házi) paradicsomlé
- 1/2 dl tejszín
- ételízesítő
- oregánó, bazsalikom, bors
- olívaolaj a jénai kikenéséhez

A mártáshoz:
- 5 dkg vaj
- 2 evőkanál liszt
- 2 dl tejszín
- 2 dl tejszín
- 8 dkg sajt
- só, fehérbors

Elkészítése:
A az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megfonnyasztom, majd hozzáadom a darált húst, fehéredésig pirítom , közben egy villával folyamatosan nyomkodom, keverem, hogy morzsás állagú legyen. Ételízesítővel, borssal megszórom, hozzáadom az időközben kiolvasztott spenótot. Belekerül a paradicsomlé és a tejszín, majd belereszelem a fokhagymát is. Néhány percig rotyogtatom , hagyom hogy kissé besűrűsödjön, végül bazsalikommal és oregánóval ízesítem.

Ezzel töltöm meg a tésztát kiskanál segítségével és egy kiolajozott jénaiba egymás mellé fektetem a töltött cannellonikat.

A mártáshoz a vajat megolvasztom , majd a lisztet megfuttatom rajta, ügyelve arra hogy ne piruljon meg. A tejet és a tejszínt ráöntöm, kevergetve sűrűre főzöm, közben a reszelt sajtot is beleszórom. Amikor a sajt is elolvadt, lehúzom a tűzről és sóval és fehérborssal ízesítem.
Leöntöm a mártással, majd 180 fokos sütőben 30-40 perc alatt készre sütöm. Az első 25 percben alufólia alatt , majd anélkül. Hagyom hogy kissé megpiruljon a sajtmártás.

Ismétlés biztosan lesz, mert mindkettőnknek nagyon ízlett.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó!
    Eltettem a receptet,engedelmeddel:-)

    VálaszTörlés
  2. :D Remélem, beszámolsz majd az eredményről.

    VálaszTörlés
  3. Már egy ideje keresek valami olyan cannelloni receptet,ami megfelel az ízlésvilágomnak(mindegyikben van spenót,én azt kihagynám:)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem anélkül is működik a receptet:) Én imádom a spenót, jó pár évvel ezelőtt még egy fogyókúrát is ráépítettem. Szinte csak spenótfőzeléket ettem....és nagyon kevés kalóriát. Soha többé így diéta....de a spenótot még ekkor se utáltam meg;):D

    VálaszTörlés