2010. január 6., szerda

Rakott hal


Imádom a rakott dolgokat. Legyen az rakott kel, rakott zöldbab vagy krumpli....Csak egy dolgot nem szeretek : a vele járó mosogatást. Sok-sok edény, tányér.
Ma mégis erőt vettem magamon és elkészítettem a Tintalevesnél talált rakott halat. A téli időre és a fagyasztóm tartalmára tekintettel itt-ott változtattam, és a mennyiséget is csökkentettem...:)

Hozzávalók:
- 2 nagyobb krumpli
- só, bors
- 3 tojás
- 25 dkg mirelit spenót
- 1 vöröshagyma
- 2-3 dl tejszín
- olívaolaj
- kb. 15 dkg sajt (nekem most edami volt )
- 1/2 citrom leve
- 1/2 tk. francia (magos mustár )
- 1/2 csokor petrezselyem
- 25 dkg alaszkai tőkehal filé
- egy kevéske frissen reszelt szerencsendió
- 2-3 dkg vaj (a krumplipüréhez )

Elkészítése:

A sütőt előmelegítem 210-220 fokra. Az apróra vágott krumplit delikátos/ sós vízben megfőzöm. Egy másik lábasban a tojásokat keményre főzöm. Ha elkészültek, akkor a forró vizet leöntöm mind a krumpliról, mind a tojásokról.
De, hogy közben se legyek munka nélkül elkészítem a többi réteget.
A halszeleteket egy kevés olajon egy nagyobb serpenyőben megpárolom. Tálcára teszem, hagyom kihűlni.
A halas serpenyőben, egy alapos törlés vagy elöblögetés után egy kevés olajon üvegesre párolom a hagymát, ekkor rakom bele az apróra vágott sárgarépát. További 5-10 perces párolás következik. A répa ennyi idő alatt nem puhul meg teljesen, de semmi gond, így lesz jó. Ekkor kerül hozzá a tejszín fele, a citrom leve, a mustár és a petrezselyem és ízlés szerinti só és bors. Egy kicsit összeforralom, majd egy mélyebb tányérba öntöm.
A felolvadt spenótot egy kevés olajon picit párolom, sóval ízesítem. A tojásokat megpucolom és felszeletelem. És most már csak a végső réteg elkészítése van: a krumplipüré. Vajjal, tejszínnel, reszelt sajttal és egy kevéske szerecsendióval.
Mindezek közben sűrűn a mosogató felé pillantok és aggódva figyelem az egyre több mosatlant.:D

De közel már a vég. Jöhet a rétegezés. Egy jénai tálat kivajazok. Majd az alábbi sorrendben kerülnek bele a rétegek: spenót, tojás, hagymás-répás szósz, hal, (amit apróra tépkedtem , és kiszedtem azt a néhány szálkát , amit megláttam ) krumplipüré és reszelt sajt.

Kb. félórára a sütőbe teszem...közben a mosogatással is végzek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése