2010. január 10., vasárnap

Zöld(es sárga ) csirkecurry



Karácsonyra kaptam a Nélkülözhetetlen ázsiai szakácskönyv című remeket. Azonnal közelebbi ismeretséget kötöttünk. Izgalmasabbnál izgalmasabb receptek, egy-két számomra is ismeretlen hozzávaló; ezek jellemzik a könyvet.
Mai ebédünk azért ez a thai curry lett, mert volt egy bontott kókusztej konzervünk, ami sürgős felhasználásért kiáltott.

És, hogy miért zöldes sárga, és miért nem zöld? Mert csak sárga vajbab volt itthon, zöldhüvelyű sajnos nem.

Hozzávalók:
- 1 evőkanál olaj
- 1 apróra vágott vöröshagyma
- 1-2 evőkanál zöld currykrém
- 3.75 dl kókusz tej
- 1.25 dl víz
- 40-50 dkg falatnyi darabokra vágott csirkemellfilé
- 10 dkg rövid darabokra vágott zöldbab
- 1 evőkanál halszósz
- 6 kaffircitromlevél
- 1 lime reszelt héja és leve
- 2 tk. barna cukor
- korianderlevél (elmaradt )

Elkészítése:
Egy wokban felhevítem az olajat, majd hozzáadom a hagymát és a currykrémet. Állandóan kevergetve egy percig pirítom. Hozzáöntöm a kókusztejet és a vizet , felforralom. Beleteszem a csirkedarabokat, a zöldbabot és a citromleveleket. Összekeverem, majd lassú tűzőn 15-20 percig főzöm. Ezalatt a csirkemellfilé megpuhul.
Hozzáadom a halszószt, a lime reszelt héját és kicsavart levét valamint a barna cukrot. Összeforgatom, megvárom míg a cukor is feloldódik.
Párolt jázmin rizzsel tálalom. Tálaláskor friss korianderzölddel hinthető meg.

3 megjegyzés:

  1. Csirkecurry... Mennyire szeretem! :))
    Jó ez a blog, mindig valami újat találok.
    Ennyi év alatt azért mondhattad volna miket csinálsz, te. :D

    VálaszTörlés
  2. Hát...ezt a curry-t most csináltam először:)
    Hány éve is ismerjük mi egymást?azt tudom, hogy melyik forum, melyik topikjában ismerkedtünk össze,de az évszámot nem tudom beazonosítani....2003 talán? vagy később? :S

    VálaszTörlés
  3. .....na közben addig kerestem az archív topikok közt, amíg rá nem találtam....2005 áprilisára tehető:D pedig azt hittem, régebb óta ismerjük egymást:D
    de még nem találkoztunk személyesen?? irgum-burgum:D

    VálaszTörlés