2009. december 16., szerda

Karácsony sodrásában


Ahogy azt korábban írtam, a szombati napon barátnőmmel utat engedtünk urizáló énünknek, és felruccantunk Pestre.
Először a Vásárcsarnokba mentünk...és elámultunk az árakon. Nagyot néztünk, hogy a friss csirkecomb és csirkemellfilé mennyivel olcsóbb mint otthon. Sikerült is úgy bevásárolnom, hogy ha a mélyhűtőből kiveszek valamit, akkor megbomlik az egyensúly, és minden esne kifelé. ( az igazsághoz tartozik, hogy csak egy ráccsal kettéosztott egy fakkos mélyhűtő polcom van.... )
Miután megállapítottunk, hogy Pest nem is olyan drága mint amilyennek képzeltük, az alagsort vettük célba: irány az Ázsia.
Az otthon felejtett bevásárlólistát igyekeztem visszaidézni, és a wonton-lap kivételével ez sikerült is:)
A fűszeres szekciónál állva csak ámuldoztam, mennyi féle fűszer van.....néha kicsit elveszettnek is éreztem magam, pedig kettőnk közül szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy én vagyok a jártasabb a fűszerek közt.
Végül mi került a kosaramba? Thai piros curry, sárga curry só, zöld curry, indiai zöld curry, fekete kardamom, thai hétfűszer, thai citromfű, rizspapír, hoisin szósz, hétfűszerkeverék, tandoori masala. A végösszeg pedig nem is annyira sokkoló. Az egyes fűszerek nem drágábbak mint, a Kotányi vagy Horváth Rozi fűszerkeverékek. Csak a rizslap és a hoisin szósz kerül többe mint 500 Ft....De vidékiként muszáj egyszerre beszerezni mindent különlegesebb alapanyagot.

Igazi ízkavalkád! De még sincs meg minden: nincs még galanga és kaffir lime levél. Pedig milyen jó lenne elkészíteni azt a thai kókusztejes csirkekrémlevest....
Irány a Culinaris. A fűszerek és tészták ára még nem hat ránk sokkolóan, (némelyik még olcsóbb is mint az Ázsiában..) annál inkább a sajtok és a Vacsoracsatából elhíresült lila krumplié.
Így ezeket száműzzük gondolatainkból, (H. azokat a hívogató szamócákat is igyekszik nagy ívben elkerülni...) én végül néhány friss zöldfűszerrel és egyéb zöldséggel távozom.
Megvan minden alapanyag a leveshez :) Manó nem menekülhet, vasárnap ez lesz a vacsora! Ha sikerül addigra hazaérni....
Még egy kis kitérő a Teréz körúti édesség diszkontba és utunk már Szeged felé vezet.
Kötelező szombat esti műsorunkat is alig bírjuk nyitott szemekkel végignézni...Hiába, a vásárlás is tud fárasztó lenni.
Vasárnap még egy kis kitérő a Cora-ba, ahol bájos mosollyal elbűvölöm a halaspultban álló srácot, így 3200 Ft helyett 1500 Ft-ért jutok tengeri pisztránghoz. :) Megvan a karácsonyi menü!
Vacsorára elkészült a leves: mindkettőnket levett a lábáról. Azt hiszem, a héten még egyszer elkészítem.
Az elmúlt két napom pedig arról szólt, hogy kisvárosom hiper és szupermarketjeit látogattam sorra.
A Lidl-ben sikerült is egy kicsit felhúznom magam.
Miért? Magyarázat a fenti képen.... Dobozba zárt kókuszgolyó..."Gyors mint a villám" Hisz olyan sokat veszít az ember azzal, ha maga méri ki a darált kekszet, adagolja hozzá a lekvárt és kakaóport...
Persze, ez kell nekünk...meg a sok "E"....


5 megjegyzés:

  1. oh jajjj.. az ilyen dobozos kókuszgolyótól meg muffintól agybajt tudok kapni. egyik sem nehezebb a valóságban, mint a dobozos változatban..és mégis vannak akik inkább azt választják, mert azt hiszik, ha már dobozos akkor biztos tényleg könnyebb és egyszerűbb is megcsinálni..

    VálaszTörlés
  2. Na most esett le az állam! Azt hiszem ez a dobozos kókuszgolyó már a vég. Katasztrófa.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Barátosném! Szeretném felhívni a figyelmed, hogy a Vörösmarty téren és a Váczi utcán tett kirándulásunkat kihagytad a beszámolódból.( Igaz ott már nem tudtunk urizálni, mint a többi helyen).
    Tény és való, hogy az Ázsiában ámuldoztunk, s Én vagyok a járatlan a fűszerek terén, azt se tudtam, hogy merre kapkodjam a fejem, s mi micsoda. De szerencsére volt segítségem!:-) Így hogy olvastam a beszámolót eszembe jutott a szamóca illata és ára is!:-(

    VálaszTörlés
  4. Egy dolog érdekelne: Mennyibe kerül mindez?

    VálaszTörlés
  5. Mármint az istant kókuszgolyó? nem emlékszem pontosan, de valami 600 Ft körüli rémlik....
    Egyébként a beszámolóból az is kimaradt, hogy az Aranykéz utcában is jártunk, ahol azon aggódtunk hogy felrobbanunk-e vagy sem:D

    VálaszTörlés