2009. december 6., vasárnap

Tejszínes csirkekrémleves olívabogyóval


Nemisbéka karácsonyi receptversenyének előételek/levesek kategóriájába pályáznék ezzel a levessel.
Első közös Szentestéken ez volt az ünnepi levesünk. Valami másra vágytam mint a megszokott ünnepi étkek, ezért kerestem-kutattam mindenhol. Ezt a receptet vhol a neten találtam,de köszönhetően a másol, word-be beilleszt technikámnak , forrással nem tudok szolgálni.
A 45 perces időkeretbe még az is belefér, hogy elfogyasszuk:)

Hozzávalók:
-6 dl alaplé (ha nincs, megoldás lehet a leveskocka is....)
-4 dl tejszín
-15-20 szem zöld olívabogyó
-15-20 szem fekete olívabogyó
-2 evőkanál vaj
-2 evőkanál liszt
-2 egész csirkemellfilé, apró kockára vágva

Elkészítése:
A csirkemellet apró kockákra vágom,majd egy kevés olívaolajon fehéredésig sütöm. Sózom, borsozom, majd felöntöm kb. 2 dl vízzel.
Amíg a csirkemell fő, elkészítem a levest. A 2 evőkanál vajat megmelegítem,beleszórom a lisztet és aranybarnára pirítom. Felöntöm az alaplével. 10 percig együtt főzöm, ekkor kerül bele a tejszín és a csirkemellfilé. További 10 percig főzöm. Utolsó fázisként kerül bele az időközben felkarikázott zöld és fekete olívabogyó. Még egy perc a tűzön és tálalható is.

Akár hidegen is fogyasztható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése