2009. december 31., csütörtök

Lencse-kukorica saláta


Vannak már vagy egy évtizede is, hogy a szilveszter nem telhet el eme saláta nélkül. A Nők lapjában volt a recept a leveles tepertős pogácsa, a frankfurti korhelyleves és az aszalt szilvás malaccomb társaságában.
A tepertős pogácsa miatt (amit Keresztanyám készített el egy ünnepi alkalomra ) került fénymásolásra az oldal.
Ez a fajta tepertős pogácsa sose készült el általunk, de a saláta elmaradhatatlan kelléke a szilveszteri asztalnak.

Az idők folyamán kicsit módosult, én már ezt a receptet teszem közé:

Hozzávalók:
- 1 doboz konzerv lencse (kb. 25 dkg ) (persze olcsóbb ha száraz lencséből készítjük...de én most lusta háziasszony voltam...)
- 1 doboz konzerv kukorica
- 1 nagyobb sárga húsú zöldpaprika
- 15 dkg gépsonka
- 2 tk. mustár (most francia magos mustárt raktam bele....nem rontott rajta:) )
- 1 csokor snidling ( én a cserepes snidling felét raktam bele )
- 1 nagy dobozos kefír
- só, bors ízlés szerint

Elkészítése:
A lencsét és kukoricát leszűröm, a lencselevét felfogom. A paprikát és a sonkát apró, vékony csíkokra vágom. A snidlinget megmosom és felaprózom. Az előbb említett hozzávalókat egy mélyebb salátástálba teszem. Egy másik tálban lencselevét elkeverem a mustárral, sóval és borssal ízesítem, majd a kefirt is hozzáadom.
Végül a két tál hozzávalóit összeöntöm, keverem.

Ha néhány órát hűtőbe tesszük, akkor az ízek még jobban összeérnek.

Ezzel a recepttel kívánok mindenkinek: Békés, boldog, Sikerekben Gazdag Új Évet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése